Type and press Enter.

Jak pisać opisy produktów?

Pierwsza zasada jest taka, że nie można pastwić się nad produktem ani ośmieszać użytkowników. Z tego wypływa logiczne rozwinięcie zasady:

trzeba skupiać się na pozytywach.

Oto, jak to wygląda w praktyce:

Jeśli coś nie jest odrażające, to można napisać, że jest urzekające.

Ta urzekająca i designerska szczotka do WC…

Jeśli coś nie jest brzydkie jak noc, można napisać, że jest estetyczne.

Estetyczne opakowanie błyszczyka…

Jeśli coś jest krzykliwe lub wulgarne, można napisać, że jest intensywne lub zjawiskowe

Bordowe cienie do powiek w zjawiskowy sposób podkreślą powiekę…

Jeśli coś jest mdłe i byle jakie, lepiej wskazać na to, że jest subtelne i klasyczne

Klasyczne cienie do powiek w beżowym odcieniu pasują do każdej karnacji

Jeśli produkt nie nadaje się do niczego i niczego nie przypomina, to można napisać, że jest oryginalny i unikatowy.

Na podobnej zasadzie nie skupiamy się nigdy na dziwnych i wstydliwych cechach ludzkich, tylko na pozytywach.

A więc roleta okienna Remus nie służy do tego, by ukryć pomieszczenie przed wścibskimi sąsiadami ani do tego, by chodzić po domu nago, lecz by czuć się komfortowo w swoim domu. Drzwi do łazienki Sebilla nie sprawiają, że hałasy nie przenikają na zewnątrz, tylko: zapewniają prywatność temu, kto jest w środku.

Kolejnym wyzwaniem przy pisaniu opisów jest rutyna. Cieszę się, że miałam za młodu zlecenia opisania 50 okien lub kotw (kotew? Jak to pisałam, unikałam na wszelki wypadek odmieniania, bo kto wie) chemicznych. Jak się coś takiego przejdzie, to przy żadnym zleceniu nie jest później nudno.

Wyżyny oryginalności osiągnęłam kiedyś przy zleceniu opisania kilkunastu czy kilkudziesięciu łańcuchów.

Łańcuchy były ogrodowe, to znaczy do zawieszenia huśtawek lub nie wiem, tworzenia dziwnych ogrodzeń. Napisałam o tych huśtawkach i donicach z piętnaście razy i naprawdę zaczynało mi już brakować pomysłów (pamiętajcie, że w opisach nie można się powtarzać słowo w słowo). Zmieniłam więc punkt widzenia:

znakomicie sprawdzają się też przy wszelkiego rodzaju dekoracjach na przyjęcia, gdzie tematem przewodnim jest loch czy wydarzenia z przeszłości. To też doskonała dekoracja Halloweenowa.

Łańcuch w takim kolorze może mieć też zastosowanie dekoracyjne, co ważne w momencie przygotowywania imprez z motywem pirackim, więziennym, industrialnym czy Halloweenowym.

Jeśli napisaliście już tysiąc razy o wazonie, że jest szklany i na kwiaty, to trzeba zmienić optykę. Żeby nie oszaleć i nie pisać w kółko jednego wpisu, warto zauważyć, że jest solidny i nawiązuje do określonego stylu.

A skoro da się znaleźć kilka świeżych punktów widzenia na kotwy do gazobetonu, to z innymi rzeczami też na pewno sobie poradzicie.

 

8 comments

  1. Jestem pod wrażeniem pomysłowości. Uśmiałam się czytając, ale dałaś mi do myślenia. Do wszystkiego można zastosować taką zasadę, skoro działa przy kotwach i łańcuchach, to zadziała i w życiu.

    1. haha to ja o tym nie pomyślałam, ale… masz rację! Łańcuch zawsze można wykorzystać na imprezie w stylu halloween, tak jak szklanka zawsze jest do połowy pełna 😀

  2. Ja kiedyś pisałem 3000 unikatowych opisów po 400-500 zzs na sklep internetowy. 2 miesiące roboty, ale opłacało się 🙂

    1. och współczuję. To znaczy znam ten ból 🙂 Cieszę się, że się opłaciłlo :))

  3. […] Jak pisać opisy produktów? […]

  4. […] którzy piszą opisy, wiedzą, jak umieszczać w nich SEO, wymienić zalety produktu i zmieścić się w wymaganej […]

  5. […] którzy piszą opisy, wiedzą, jak umieszczać w nich SEO, wymienić zalety produktu i zmieścić się w wymaganej […]

  6. […] Jak pisać opisy produktów? […]

Comments are closed.